niedziela, 7 lutego 2016

Uwaga: Dzięki publikacji widokówki z 1912 roku na Facebooku ("Ziemia Olkuska") po raz pierwszy w życiu ujrzałem nieistniejący już od lat wojennych drewniany dom mojego pra pradziadka, Aleksandra Maliszewskiego, stojący niegdyś przy ul. Sławkowskiej (na dzisiejszym terenie "ruskiego targu", w miejscu byłych Ogrodów Miejskich), który znałem tylko z opowiadań !!! 
Panu Olgerdowi Dziechciarzowi jestem niezmiernie wdzięczny za tę publikację !!!  (jest na tej widokówce ponadto dom mojego pradziadka Ludwika Maliszewskiego, budowany w 1880 roku, a którego nowsze zdjęcia z lat niedawnych, również obok na Facebooku są ostatnio zamieszczone).  Dziękuję za tę publikację i pozwalam sobie wymienioną pocztówką uzupełnić dwa moje artykuły z cyklu "Dawne rodziny" 11. "Przedsiębiorstwo rodzinne przy ul. Sławkowskiej". [autor]